Principal artele Recenzie: Alicia Keys se află într-o stare de spirit „bucătăria iadului” la public

Recenzie: Alicia Keys se află într-o stare de spirit „bucătăria iadului” la public

Maleah Joi Moon (primul plan) și compania lui Bucătăria Iadului. Joan Marcus

Bucătăria Iadului | 2 ore 30 minute. O pauză. | Teatrul Public | 425 Lafayette Street | 212-967-7555

Este Manhattan Plaza într-adevăr Bucătăria Iadului? Întrebarea m-a deranjat în timpul foarte lucios și încrezător muzical cu melodii de Alicia Keys care rulează acum la Teatrul Public. Am locuit în HK în anii 2000, deoarece a devenit mult mai scump și mai aglomerat. Este Sofer de taxi zilele de crimă și murdărie au trecut de mult în anii ’90, când se plasează povestea foarte personală (dar fictivă) a lui Keys. Am prieteni care încă locuiesc în Plaza, dar întotdeauna am în vedere zona Midtown West. Întrucât această afacere semi-jukebox aspiră la o În înălțimi nivelul de amplificare a cartierului, cred In mijloc nu are aceeași strălucire. (Google spune că marginea de sud a Hell’s Kitchen este West 41st Street, dar newyorkezii pot fi de acord să nu fie de acord.)

Situat pe West 43rd, Manhattan Plaza este un complex de apartamente înalte construit în anii 1970, care oferă locuințe subvenționate, adesea artiștilor. Acolo locuiește Ali (Maleah Joi Moon) împreună cu mama ei, Jersey (Shoshana Bean), un fost actor care l-a crescut pe Ali singură. Cu ani în urmă, când Jersey era cu puțin mai mare decât fiica ei și stătea în Tomkins Square Park, s-a îndrăgostit de fermecătorul pianist Davis (Brandon Victor Dixon) – tatăl lui Ali. Davis nu a fost niciodată cu adevărat material pentru soț și nici nu se poate angaja în paternitatea acum. Dur, dar hrănitor, Jersey se asigură întotdeauna că Ali mănâncă cina înainte de a pleca în tura de noapte. „Nu știu de ce crede ea că mă ține în siguranță”, se înfățișează Ali în fața publicului. „Din câte îmi dau seama, nu este mare lucru de teamă în afara ușii acestui apartament. Și ea nu este aici, așa că nu am cum să stau înăuntru.”

O naratoare nesigură din cauza naivității tinerești, nu a necinstei, Ali este o tânără tipică de 17 ani: se frământă împotriva autorității mamei sale, dornică să stea cu prietenii și categoric interesat de băieți. Trei tineri bătând la găleți în afara Plazaului îi atrag atenția – în special Knuck (Chris Lee), cu dreadlock și față dulce. Îndemnat de prietenele Jessica (Jackie Leon) și Tiny (Vanessa Ferguson), Ali cochetează stângaci, dar drăgălaș, cu bucket banger. Knuck o respinge, dar Ali îl urmărește până la slujba lui pictând apartamente din Gramercy Park și, în cele din urmă, îl epuizează (și minte despre vârsta ei). Când Jersey îi descoperă pe Ali și Knuck pe jumătate goi proști pe canapea, este o aruncare mamă-fiică. În curând, Jessica apare pe o schelă pentru a scoate refrenul „Girl on Fire”, dar versurile capătă un alt sens: Ali este pe cale să se ardă.

Chris Lee și Maleah Joi Moon în Bucătăria Iadului. Joan Marcus

O compoziție rom pentru adolescenți care se transformă într-o trezire artistică și se rezolvă ca un tribut sentimental adus mamelor și New York-ul ca oraș al viselor, Bucătăria Iadului are o carte caldă și plină de spirit de Kristoffer Diaz, care totuși se străduiește să-și justifice cântecele prin actul al doilea. Pe lângă o scurtă apariție a polițiștilor amenințători și o întorsătură manipulativă a cancerului, povestea își trage neliniștea familiei atâta timp cât poate. Jersey își plesnește fiica într-un acces de furie din cauza indiscreției ei față de Knuck, dar nu ne îndoim niciodată de devotamentul ei matern. Davis este un tată narcisic absent, care nu dorește să rămână atunci când are un concert în San Diego. Cu toate acestea, chiar și el este pictat cu simpatie. Knuck este înspăimântat în mod corespunzător când află că Ali este minor. Într-o subintrigă esențială, imperioasă profesoară de pian domnișoara Liza Jane (Keica Lewis), se dovedește a fi salvatoarea lui Ali. În parte mama neagră surogat (Davis este negru, Jersey alb), în parte domnul Miyagi pentru călătoria eroului, domnișoara Liza îi deschide mintea lui Ali către femeile de culoare în muzică, ca să nu mai vorbim de mișcarea pentru drepturile civile. Această relație crucială transformă un portret al artistului ca tânără durere în fund în ceva mai emoționant și mai inspirator.

Acesta fiind o jumătate de muzical tonomat (cu trei numere noi) bazat foarte liber pe biografia lui Keys, ea și Diaz subminează ocazional cântece binecunoscute pentru tensiune ironică. Tiny întrerupe în mod repetat triumfalul „Girl on Fire” cu comentarii sceptice despre orgoliul lui Ali și dependența de un iubit. Davis gâdilă tastatura pentru a face duet cu Ali pe „If I Ain’t Got You”, un cântec despre cum dragostea este mai importantă decât bogăția, dar își abandonează fiica pentru a urmări un concert de muzică. În caz contrar, fanii magnetului Grammy multiplatină își vor găsi piesele preferate (orchestrate cu talent de Adam Blackstone și Tom Kitt) în formă bună: „Perfect Way to Die”, „Fallin’,” „No One” și altele. Nu sunt primul care găsește că amestecul Keys de R&B, soul, hip-hop și jazz este extrem de ușor la urechi. Dintre noile cântece „The River”, „Seventeen” și „Kaleidoscope”, aceasta din urmă este cea mai bună, construind un dans extatic al coregrafului Camille A. Brown. Munca ei este o expresie fizică plină de bucurie a muzicii emoționante.

Maleah Joi Moon și Kecia Lewis în Bucătăria Iadului. Joan Marcus

Regizorul Michael Greif face cea mai bună treabă de atunci Dragă Evan Hansen (nu atât de diferit de acesta - adolescent greșit în dragoste dezordonată, răscumpărat de un părinte care se sacrifică). El pune în scenă o distribuție ridicol de talentată, completată cu o turnură de stele de către Moon. O frumusețe minionă, cu o voce inepuizabilă, care scalează înălțimile blues-ului, pop, rap-ului și toate culorile dintre ele, Moon seamănă puțin cu Cheile eterice și are o textură vocală similară, catifelată, dar ocolește uzurparea celebrității. Bean ajunge să-și dezlănțuie cureaua de blues, iar Lewis îi impregnează demnitatea supărată numerelor ei îndurerate, coborând vocea la contralto fumuriu care aduce fiori. Dixon este puțin subutilizat, dar farmecul lui râs și tenorul cu miere sunt o încântare.

Spre deosebire de amploarea sa internă intimă și mizele dramatice relativ reduse, Bucătăria Iadului este elegant și agresiv comercial; Keys, de asemenea, producătorul, nu a ascuns dorința ei de a se transfera în oraș. Încheind cu zgomotul urban „Empire State of Mind”, mai mult din serviciul fanilor decât cu orice poveste legată de poveste, această fabulă de împuternicire care se simte bine tânjește după o casă pe Broadway. De ce nu? Turiștii nu au de gând să spună unde începe sau se termină un cartier. Probabil că nici nu vor vizita.