Principal filme Recenzie „Dog Gone”: Un tearjerker cu intenții mature

Recenzie „Dog Gone”: Un tearjerker cu intenții mature

De la stânga: Johnny Berchtold ca Fielding, Kimberly Williams-Paisley ca Ginny și Rob Lowe ca John în „Dog Gone”. Bob Mahoney/Netflix

Bazat pe o poveste adevărată despre un câine adoptat iubit care a dispărut și despre familia tulburată care dă viața peste cap încercând să-l găsească, Câine a plecat este proiectat cu grijă pentru a încălzi cele mai dure inimi. Titlul se referă la două lucruri: (1) criza din jurul animalului de companie dispărut care aruncă familia tulburată în căutare și (2) exclamația alternativă cu rating G „doggone” care este mai politicoasă decât „la naiba”, care, la una timp sau altul, toți cei din film ar dori să rostească.

CAINELE A DISPARAT ★★★ (3/4 stele )
Regizat de către: Stephen Herek
Scris de: Nick Santora
În rolurile principale: Rob Lowe, Johnny Berchtold, Kimberly Williams-Paisley, Nick Peine
Timpul pentru alergat: 95 de minute.

Când Fielding Marshall (interpretat frumos de noul venit Johnny Berchtold) absolvă Universitatea din Virginia, colegii și colegii săi pleacă cu toții pentru locuri de muncă profitabile, iar cariera urcă pe scara succesului. Dar, în loc să se aplice pentru a se pregăti pentru lumea reală, ceea ce i-ar mulțumi părinților săi îngrijorați, Fielding vizitează lira și adoptă un câine, îl numește Gonker și se mută înapoi la casa familiei sale. Mama și tatăl lui sunt înspăimântați, dar în timp ei se joacă de-a aduce și se îndrăgostesc de Gonker din cauza bolii și a sănătății.

Într-o zi, într-o plimbare pe traseul Appalachian de 2200 de mile, Gonker urmărește o vulpe în pădure fără lesă și nu se mai întoarce. Devastată, întreaga familie trece la viteză, inclusiv tata (Rob Lowe), care nu a aprobat niciodată câinele în primul rând, și mama (Kimberly Williams Paisley), care își dorește doar ca fiul ei să fie fericit. Tata îl împachetează pe Fielding și pleacă la drum, în timp ce mama rămâne acasă, își pune viața în așteptare și  negociază lucrările care implică postarea de recompense, tipărirea fluturașilor, apelarea la organizațiile de salvare specializate în găsirea animalelor pierdute și gestionarea telefoanelor. Oamenii se alătură peste tot, pe site-uri web și pe rețelele de socializare, inclusiv o bandă de motocicliști, o chelneriță, doi bețivi ostili și peste 100 de străini îngrijorați care îl caută brusc pe Gonker.

În dezvăluire completă în scenariul lui Nick Santora și regia sensibilă și subjugată de Stephen Herek este pasiunea pe care iubitorii de câini o împărtășesc pentru câini, care practic echivalează cu o religie la nivel mondial. Persoanele responsabile pentru Câine a plecat (inclusiv starul Rob Lowe, care este și producătorul executiv) sper că această obsesie se va extinde și la pasionații de cinema. Fidel cărții lui Pauls Toutonghi, filmul învață familia Marshall să se mândrească cu caracterul celuilalt și cu curajul la timp pentru un final fericit. Acest lucru este interesant, deoarece în ciuda cinismului care pătrunde în orice film despre valorile familiei, Câine a plecat face mari eforturi pentru a evita sentimentalismul. Este un lacrimogen cu intenții mature.

Respect asta pentru că sunt un iubitor de filme despre câini. Este singurul subiect rămas care mă lasă zâmbind fără echivoc și întinzând mâna spre un Kleenex în același timp. Acesta are semnele inteligenței reale. Actorii sunt dedicați și subestimați. Laboratorul galben care joacă Gonger este și el grozav. El nu este Benjy, dar după cum spune vechea melodie: „Dacă aceasta nu este dragoste, va trebui să facă – până când apare lucrul adevărat”.