Principal filme Recenzie „Dragoste la prima vedere”: Rom-ul nu este suficient în această compoziție rom Netflix

Recenzie „Dragoste la prima vedere”: Rom-ul nu este suficient în această compoziție rom Netflix

Haley Lu Richardson și Ben Hardy în Dragoste la prima vedere . © 2023 Netflix, Inc.

Există foarte puține comedii romantice în care este convingător să-i vezi pe cei doi actori ai tăi trecând prin poveste fără prea multă interacțiune. Nedormit în Seattle poate, de fapt, să fie singura comedie romă în care asta funcționează cu adevărat. Farmecul genului constă în faptul că două interese amoroase potențial puțin probabile ies una pe cealaltă, conducând publicul la întrebarea extrem de importantă: vor oare sau nu? În Dragoste la prima vedere , bazat pe romanul lui Jennifer E. Smith din 2011 Probabilitatea statistică a iubirii la prima vedere , lipsa unei conexiuni permanente între Hadley (Haley Lu Richardson) și Oliver (Ben Hardy) face ca filmul să se simtă în cele din urmă nesatisfăcător.

DRAGOSTE LA PRIMA VEDERE ★★ (2/4 stele )
Regizat de către: Vanessa Caswill
Compus de: Katie Lovejoy
În rolurile principale: Haley Lu Richardson, Ben Hardy, Jameela Jamil, Rob Delaney, Sally Phillips, Dexter Fletcher
Timpul pentru alergat: 105 minute.

Hadley este clișeul ciudat american în drum spre Londra pentru nunta tatălui ei. Oliver este tipul britanic drăguț la fel de clicheat pe care îl întâlnește în aeroport. Ei se trezesc așezați împreună în zbor și se conectează imediat. Este, aparent, dragoste la prima vedere. Desigur, deoarece aceasta este o comiție romantică, perechea este separată prin imigrare (un punct al complotului care nu funcționează în 2023, deoarece atât britanicii, cât și americanii trec acum prin aceleași porți automate pentru pașapoarte când intră în Regatul Unit). Oliver este luat de fratele său, iar Hadley se urcă într-un taxi pentru a-l vedea pe tatăl ei (Rob Delaney, făcând tot posibilul cu ceea ce i s-a dat) îmbarcându-se la a doua căsătorie.

Zborul este ultimul pe care îl avem împreună de Hadley și Oliver pentru o perioadă, deși ea, desigur, decide să plece prin Londra pentru a-l găsi. Întregul efort este povestit în mod ciudat de Jameela Jamil, interpretând o serie de personaje care interacționează cu cuplul nostru pe parcurs. Ea intona replici false de genul: „Vezi tu, soarta poate fi soarta doar daca decidem ca vrem sa fie”, in timp ce priveste cu sens in camera de filmat. Bine. Povestea paralelă a lui Oliver este puțin mai emoționantă pe măsură ce aflăm motivul familiei pentru care s-a întors la Londra, dar nu este suficient.

Regizorul Vanessa Caswill, care lucrează după un scenariu de Katie Lovejoy, pune în scenă câteva scene emoționante, inclusiv una în care Hadley și tatăl ei au o socoteală emoțională atât de necesară. Dar geografia Londrei este complet variată, cu puțin sentimentul unei călătorii reale dintr-un loc în altul. Există o unitate specială care pare să fie doar niște fotografii ale unor locuri aleatorii din oraș, editate împreună, deoarece Caswill aparent a vrut să includă luminile de Crăciun din Regent Street. Desigur, majoritatea roman-coms necesită o oarecare suspendare a neîncrederii. Totuși, ei ne cer să investim în personaje, ceea ce este greu de făcut aici. Richardson este încântător, ca de obicei, și Lotus alb fanii vor fi bucuroși să o vadă. Hardy este un rol romantic dulce. Distribuția secundară, care îi include pe Dexter Fletcher și Sally Phillips, este complet simpatică.

Dar, deși statisticile despre dragoste ar fi putut fi distractive în romanul lui Smith, ele sunt de prisos aici. Naratorul lui Jamil, care nu apare în roman, se simte ca o face cu ochiul pe care filmul nu se va opri să-ți dea. Uneori nu avem nevoie de un truc narativ capricios. Vrem doar să vedem doi oameni drăguți care se îndrăgostesc și trăiesc fericiți pentru totdeauna, în ciuda câtorva obstacole nu atât de dificile pe parcurs. Netflix (NFLX) a avut mult succes în revitalizarea genului rom-com în ultimii ani, dar acesta nu este cel mai bun efort al lor. Este ușor distractiv, desigur, dar ca împlinire a dorințelor aspiraționale, nu are un impact deosebit.