Principal Alte Starfield Review: vastul univers al acestui joc te va face să te simți ca Han Solo

Starfield Review: vastul univers al acestui joc te va face să te simți ca Han Solo

Pe o planetă sterilă din Starfield, s-ar putea să vedeți minunile unui glob asemănător lui Saturn. Bethesda Softworks

Pentru a obține o idee a universului aparent nesfârșit care este experiența jocului Starfield, trebuie doar să vă uitați la listă vastă de distribuție pentru jocul de pe IMBD. Derulați, derulați și derulați și încă nu ați terminat după numărarea a 375 de actori vocali, ceea ce este un fel de idee. Aveți nevoie de aceste sute pentru a vă conduce prin cele 1.000 de planete care sunt oferite aici. Ani în devenire, Starfield este o cornucopia de explorare SF cu cel mai mare buget din lume și cel mai mare buget pentru jocuri în acest an. Este, de asemenea, jocul la care fanii și directorii Xbox și-au fixat cele mai mari așteptări. Todd Howard, președintele entuziast al dezvoltatorului Starfield Bethesda Software, l-a numit a „Simulator Han Solo”.

Este o mare laudă, dar poate chiar prea mică pentru un proiect ca acesta, un joc în care se pare că poți petrece ani de zile zburând în jurul universului și explorând. De asemenea, nu este ca Razboiul Stelelor deloc devreme — poate pentru că m-am prăbușit mult. După ce am învățat să pilotez, am străbătut universul negru și am încercat să mă acosez la o navă mai mare. Butonul X, pe care îl folosiți pentru a urca pe o altă navă, nu a apărut întotdeauna. m-am prăbușit. Și apoi am explodat. De mai multe ori.

Aș fi bucuros să-mi asum vina, nefiind niciodată cel mai agil jucător. Dar nu de data asta. Permiteți-mi să vă explic: creatorii de jocuri trimit adesea recenzenților cod timpuriu și, uneori, poate fi puțin defectuos (cum a fost în acest caz). Apoi încarcă o rafinare gigantică a software-ului, care este în esență jocul cumpărat de consumatori în ziua lansării. În versiunea inițială a codului Starfield, uneori un personaj cu care am fost rugat să vorbesc a dispărut sau un inamic a zburat prin acoperișul unei nave. Am decis să-mi țin recenzia până când a apărut patch-ul și a sosit ziua lansării.

Chiar înainte de patch-uri, Starfield a prezentat o mulțime de lucruri noi. De exemplu, când revii la joc după ce ai închis consola, se încarcă în câteva secunde. Acest lucru este important, deoarece alte produse te fac adesea să stai prin cinci sau șase sigle înainte de a începe să joci - de fiecare dată când joci.

De asemenea, merită să vorbim despre: era clar că caracterizarea și narațiunea erau superioare jocului obișnuit. După ce am exploatat un artefact unic care ar putea avea ceva de-a face cu modul în care a început universul, am văzut ceea ce ar putea fi trecutul și viitorul trecând printr-un vâlvăit de culori și sunete rapid de ani lumină. Lăsând viziunea deoparte, mi s-a cerut să aduc piesa în plină de viață Noua Atlantida.

richard gere divorțul de carey lowell
New Atlantis este primul centru metropolitan mare în care călătoriți în Starfield. Bethesda Softworks

Intrând în mediul futurist și observând ceea ce par a fi noi sosiri, am petrecut timp discutând cu ei, fiecare cu o personalitate complet diferită. O persoană este un ticălos. Un altul spune o poveste reală despre o societate religioasă arhip care se închină la un șarpe. Iar un elev de gimnaziu este precoce, amuzant și uimit de lumea din jurul lui.

Am fost și eu destul de uimit. Da, am fost hrănit cu întrebări să le pun. Dar m-am simțit ca și cum aș fi într-o piesă scurtă. Scrisul a fost inteligent și plin de spirit – în special replicile copiilor.

Îndreptându-mă spre Loja (gândiți-vă la Clubul Exploratorilor) pentru a livra artefactul, am fost însoțit de un coleg robot care a venit cu nava mea. În timp ce mergeam acolo, am luat notă de muzica, nouă, dar familiară. Are tensiunea exploratorie și minunea Star Trek și Razboiul Stelelor cu ceva capriciu lui Eno. Dar am simțit că era a mea: coloana mea sonoră pentru aventura mea nesfârșită, dacă nu întotdeauna excelentă. Muzica m-a făcut să trec prin părțile dificile din Starfield.

De la început, am decis să nu călătoresc rapid pe o altă planetă pentru o misiune. În schimb, am vrut să-mi pilotez nava prin amestecul de stele. După 15 minute în care am făcut asta, crezând că sunt mai aproape, m-am uitat în urmă și am descoperit că eram încă aproape de planeta de pe care am lansat-o. Am crezut că m-am mutat, dar nu m-am mutat deloc. M-aș menține la călătoriile rapide în viitor.

Explorând noi planete în Starfield. Bethesda Softworks

Când patch-ul a ajuns pentru descărcare, m-am simțit ca o persoană miop care își pune ochelari pentru prima dată. Lumile au devenit mult mai clare. Am fost uimit pe o planetă singuratică să mă întorc și să văd o lună clară asemănătoare lui Saturn. Am străbătut necunoscutul cu un personaj britanic pe nume Sarah Morgan (interpretată cu pricepere de Emily O’Brien) pentru a găsi mai multe artefacte. În ciuda îndemnului ei, am început să joc în universul deschis al lui Starfield într-un mod care a făcut ca călătoria narativă să fie secundară. Tocmai am verificat aceste lumi. Din când în când, Sarah îmi povestea despre viața ei și despre călătoriile ei interstelare, dar nu imediat. Cunoașterea ei a fost ceva care s-a desfășurat, ca orice prietenie sau relație Starfield.

Am decis că urmărea poveștii despre facțiunile rivale, cultul șarpelui și motivul universului în ansamblu era ceva la care voi ajunge mai târziu. Am fost supărat, totuși, că interfața cu utilizatorul și comenzile erau greu de memorat, deși erau afișate într-un cerc, ceea ce l-am luat ca pe o metaforă a unei persoane împotriva unei planete expansive.

Am vrut să explorez vastitatea, doar atât. Explorarea m-a făcut să mă simt ca și cum Neil Armstrong pune piciorul pe Lună sau cum mi-am imaginat că se simte când l-am urmărit la televizor când eram copil. Pe planete și luni, am putut scana flora, fauna și rocile pentru informații. În timpul nopții, am înregistrat prezența unor creaturi ciudate, cum ar fi efiele albastre gigantice. Dar apropiați-vă prea mult pentru a scana alte creaturi și acestea pot ataca. În timp ce căutam, nu puteam merge prea repede pe jos, altfel oxigenul mi se epuiza. Așa că am mers încet, înțelegând totul, singurătatea și minunea, știind că va dura un an până să termin Starfield în ritmul meu de melc. E bine pentru mine. Nu mă grăbesc. Nu este finalul care îmi pasă. Este călătoria până la capăt.